Boekhouding / Administratie
Begeleiding bij de opstart van een vennootschap of vaste inrichting (opmaak financieel plan, begeleiding bij statuten, inschrijving in ondernemingsloket) het opstellen van het rekeningenstelsel en de aanpassing ervan, volgens de ontwikkeling van de activiteiten het opstellen en het bijhouden van, alsmede het begeleiden van de opdrachtgever bij, de boekhoudkundige verwerkingen vanuit een dubbele boekhouding het periodiek boeken, of extern nazicht, van:
-de maandelijkse centralisatie van de boeken
-de journaalposten eigen aan elke periode
-de eindejaarsjournaalposten
Het opstellen van:
-boekhoudkundige tussentijdse situaties alsmede op het einde van elk jaar
-de vergelijkende staat, lopende over bijv. drie jaar, per einde van elk jaar
-een financieel rapport (cash flow tabellen, ratio-analyses)
-opstellen van budgetten en forecasts
-opstellen van businessplan
Bijstand bij het opstellen van verslagen:
-het bijhouden van een permanent juridisch/fiscaal dossier van de onderneming
-het nazicht van de intern door de klant opgestelde balans en resultatenrekening