Boekhouding / Administratie

Begeleiding bij de opstart van een vennootschap of vaste inrichting (opmaak financieel plan, begeleiding bij statuten, inschrijving in ondernemingsloket) het opstellen van het rekeningenstelsel en de aanpassing ervan, volgens de ontwikkeling van de activiteiten het opstellen en het bijhouden van, alsmede het begeleiden van de opdrachtgever bij, de boekhoudkundige verwerkingen vanuit een dubbele boekhouding het periodiek boeken, of extern nazicht, van:

-de maandelijkse centralisatie van de boeken
-de journaalposten eigen aan elke periode
-de eindejaarsjournaalposten

Het opstellen van:

-boekhoudkundige tussentijdse situaties alsmede op het einde van elk jaar
-de vergelijkende staat, lopende over bijv. drie jaar, per einde van elk jaar
-een financieel rapport (cash flow tabellen, ratio-analyses)
-opstellen van budgetten en forecasts
-opstellen van businessplan

Bijstand bij het opstellen van verslagen:

-het bijhouden van een permanent juridisch/fiscaal dossier van de onderneming
-het nazicht van de intern door de klant opgestelde balans en resultatenrekening

Jaarrekening

-het opstellen van de ontwerpen van de wettelijk verplichte verslagen
-het opstellen van de te publiceren jaarrekening (balans, resultatenrekening, sociale balans en toelichting)
-het neerleggen van de jaarrekening bij de Nationale Bank

Indirecte Belastingen

-het opstellen en indienen van de btw-aangiften, IC-opgaven conform de wettelijke bepalingen
-het jaarlijks opstellen van de btw-listing
-aanwezigheid bij controles alsmede het beantwoorden van in regelstellingen, processen verbaal, … uitgaande van de btw-administratie
aanvraag btw-eenheid en analyse hieruit voortvloeiende btw-optimalisatie

Directe belastingen

-het opstellen en indienen van de aangifte en noodzakelijke bijlagen of formulieren in de personenbelasting, de vennootschapsbelasting, de rechtspersonenbelasting, de belasting der niet-inwoners

de opdrachtgever bijstaan in zijn fiscale verplichtingen:

-antwoorden op vragen om inlichtingen
-antwoorden op berichten van wijziging
-opstellen en indienen van bezwaarschriften
-begeleiding bij fiscale procedures (in overleg met advocatenkantoor)
-het maken van simulaties ten gevolge van fiscale wetswijzigingen
-ondersteuning bij belastingcontrole en bij onderhandelingen met plaatselijke en nationale belastingadministraties
-begeleiding bij het opstellen van belastingvriendelijke verloningen
-bemiddeling bij opmaak akkoorden en overeenkomsten
-begeleiding bij aanvraag voorafgaande akkoorden met de fiscus (rulings)

Phone

+32 494 39 12 61

Address

Frans Segerstraat 47
2530 Boechout
Antwerpen